Luleå Hamn

Här kommer ett inlägg om jobbet som jag har fördelen att ha på somrarna då det är studieuppehåll. Jag jobbar på Luleå Hamn och mina arbetsuppgifter rör allt som har med det ekonomiska att göra. Fakturering, redovisning, bokföring osv. Det är helt perfekt för jag lär mig väldigt mycket då jag i princip har hela ansvaret själv eftersom alla andra på kontoret är på semester. Det enda negativa är den 6 mil långa sträckan (12 mil ToR) jag måste köra för att komma dit och hem men det gör jag så gärna. Då och då dyker det även upp sådana uppgifter som med Samsung Challenge som jag skrev om här. I den gula tegelbyggnaden sitter jag och jobbar.
Tidigare idag kom det in en mindre tankbåt. De största båtarna som kommer har en bruttovikt som är ca 4 ggr större och är drygt 220 meter långa. Detta är nog inte ens 100 meter långt.
Det var lite om vad jag sysslar med på jobbet. Förutom att hänga med chkladmaskinen då vill säga ;) Höhö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback