Samsung Challenge

Sitter och jobbar. Just nu försöker jag få fram uppgifter om bron som går över Luleåälven här i Luleå, det vill säga Bergnäsbron. Jag vill veta hur bred den är mellan pelarna samt hur djupt det är Norra Hamnen nedanför Norrbottensteatern, nära BBB. Anledningen är för att Samsung Challenge Sailing Team har tänkt att komma in till Luleå på sin väg upp från Ystad till Haparanda i sitt försök till att slå rekord i snabbast tid.

De står för tillfället startklara nere i Ystad och bara väntar på att vädret ska förbättras. De kan komma att anlända till Luleå någon gång från och med onsdag (imorgon) och 10-12 dagar framöver. Här neden kommer två bilder som är lånade från deras hemsida.




Samsung Challenge

Lite småfränt är det ju!


Hur cool är den inte?! Jag blir både fascinerad och rädd på samma gång då jag ser dessa bilder.
 




Ca 18 meter brett och 18 meter långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback