Vart får man tag på en sådan här häst?

Idag ringde jag tillbaka till tjejen vars hästar jag provred i lördags och berättade hur jag kände. En för övrigt väldigt trevlig tjej som jag gärna skulle ha köpt häst av men då ingen av de två passade mig går det tyvärr inte göra mycket åt saken. Hon skulle hålla ögonen öppna och höra av sig om det dyker upp något nytt. Så jag gick själv in och kikade lite på internet och råkade hamna vid detta klipp. Vart får man tag i en sådan häst?




Sen har Zippe gjort något utöver det vanliga idag. Jag släppte ut honom ensam en stund medan jag skulle göra "middag" till mig själv. Sätter mackorna i brödrosten och ser igenom köksfönstret hur han sitter på bron och kollar på dörrhandtaget. Något som hör till vanligheten då han är väldigt dålig på att roa sig själv och i princip aldrig går mer än någon meter från bron. Beror egentligen på att han inte vill lämna oss ur sikte men strunt samma. Jag tänkte inte mer än att han får vara själv där ute några minuter medan jag stökar ihop något ätbart. Så jag tar fram saker från kylen, meckar med kaffemaskinen och tittar ut igen i väntan på mackan och kaffet. Ingen hund! Vare sig på bron eller nedanför bron. Jaha?! Tittar lite tängre bort och ser hur en glad hund skuttar jäms med en äldre dam som går längs den gemensamma infarten. Woops! Inte för att jag är rädd att han ska göra något, det är en genomsnäll hund, utan mer för att jag respekterar att andra kan vara rädda för hundar. I synnerhet för schäfrar. Så jag halvspringer till ytterdörren för att ropa in honom. Överlycklig kommer han springande och den äldre damen såg turligt nog väldigt glad ut hon också. Jag bad om ursäkt men hon tyckte inte att det var någon fara, hon tyckte att "han såg så snäll ut". Ja, det är ju sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback