Hund!

Ni som har hängt med sedan i somras vet att jag skrev om att vi tänkte köpa hund, jag och Samuel. Det skulle vi också, vi var i kontakt med uppfödaren i augusti där vi träffade henne och hennes hundar och sedan var det bara att vänta. För vi ville inte köpa någon just då i och med att Samuel i så fall fått ta hand om den själv samtidigt som han jobbar heltid. Det går inte riktigt ihop. Så vi ville ha en från en kommande kull istället och i november parades tiken och valparna skall födas när som helst och vi hade i så fall haft en liten knodd i början av mars. MEN, så blir det inte. Varför? För att vi skall ta hand om Samuels fasters schäferhane istället. Under tiden som jag var hemma så hade vi honom, Zippe, på prov för att känna efter om det funkade och jag blev helt frälst. Stackars Samuel jobbade en hel del så det blev väldigt mycket egentid för mig och Zippe och nu är jag kär! Han är helt underbar! Lite restriktiv mot andra hundar men helt underbar mot människor och i övrigt på alla andra sätt också. Det enda problemet med situationen är att Samuel nu ska ha hand om honom själv under de veckorna som jag är här. Som tur är så har han nära och kära som hjälper honom då det kör ihop sig.


Så vi avvaktar med att skaffa en valp till någon gång i framtiden, då tiden är mer rätt. För det var något vi märkte nu under jul, att det räcker gott och väl med en vuxen hund. Nog för att dagarna under jul inte hör till vanligheten. Jag kom hem härifrån och skulle hinna träffa så många som möjligt och därtill alla man ska hälsa på, julmiddagar, nyår och så vidare. Ganska långt ifrån den vanliga vardagen. Tur att han är lugn och tar resandet med nöje. För det är det mest spektakulära med Zippe, han älskar att åka bil!! Fina Zippe!



Detta är den första bilden sedan vi hämtade honom. Annandagjul-middag hos mormor och morfar. Kanske inte det optimala att börja med att åka runt och hälsa på folk då stackaren precis blivit kidnappad från sitt hem men han tog det med ro. Just här spanar han in maten som höll på att förberedas. Han gillar mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback