Stort grattis ridsportsverige!!

Tyvärr verkar inte alla tycka så. Jag har redan hunnit skicka iväg alldeles för många förbannade kommentarer på facebook till dumskallar som uttalar sig om något de så tydligt inte har den blekaste aning om så jag bör stänga av datorn snarast möjligast innan jag startar något tredje världskrig. Egentligen vet jag inte varför jag uttalar mig men är det någonting som stör mig så är det när folk kommer med en åsikt om någonting som de bara höftar fram för att ja, jag vet inte varför. För att de är korkade och inte har någon aning om vad de pratar om uppenbarligen. Varför skulle inte Rolf Göran Bengtsson vara värd ett Jerringpris? Han har kämpat för sin framgång i hela sitt liv och har vunnit priser som inte är jämförbara i någon annan sport i Sverige. För det bör nämnas att Sverige som ridsportnation jämte Sverige som längdskidåkningsnation, eller någon annan sport för den delan, i förhållande till andra länder knappt finns på världskartan. Längdskidåkningssverige ligger väl i framkant och färväntas ta medaljer på mästerskap efter mästerskap för de har förutsättningarna för att göra det. Trots det så misslyckas de mer eller mindre och det blir bara någon enstaka medalj här och där. Som ridsportnation däremot är Sverige väl med i toppen och Rolf-Göran Bengtsson leder världscupligan trots att det inte finns något skäl till att han borde göra det. Han är en kämpe utav världsklass och har i och med detta pris gett ett stort lyft för inte bara hästhoppningen utan för hela ridsportsverige!!

Med det sagt så går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback