Måndag 16e Januari

Ny vecka idag då. Har varit ute och rännt hela förmiddagen, först på muntlig tenta och sedan på stadskontoret här i Augsburg för att avregistrera mig som boende i detta land. Har precis ätit lunch och det blev något så kulinariskt som nudlar. Köpte de förra veckan för jag var sugen på något soppaktigt och nog var de väl goda men varför har de FYRA kryddpåsar i paketet?? Fyra påsar med olika kryddbandningar varav en var någon oljelik historia med röda frön i. Jag vräkte i allihopa men det skulle jag inte ha gjort. Någon av de fyra gjorde att det smakade blajja och jag gissar på oljan för den luktade inte gott alls. Man kunde bara köpa nudelpaketen i fyr-pack så nästa gång ska jag inte ha i den och förhoppnignsvis smakar det bättre då.

I övrigt höll jag på att sätta i halsen i morse då jag startade datorn och såg att det var 6 minusgrader här. Köldrekord med hästlängder! Nu ska jag återgå till lite plugg här innan jag senare ska lägga upp ett inlägg om en konstig sak jag fick på mailen i morse. Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback