Det löser sig

Det har varit ett litet pussel att få ihop arrangemanget med att jag ska få tentera den sista kursen härifrån Augsburg i Luleå istället då jag bara har e-mail att tillgå men nu tror jag att det har löst sig. Såhär ligger det till: jag bokade om min resa hem så jag kommer hem den 24/1 istället för 2/2. Det innebär att jag missar den sista tentan från Augsburg, tentan för kursen Corporate Communication som skall skrivas onsdag 1/2. Det är den kurs som jag helst av allt skulle vilja ha på papper att jag har gjort då den avviker sig avsevärt från vad jag hittils läst och är en kurs som har lärt mig otroligt mycket av. Det är väl egentligen ganska karaktäristiskt för alla de kurser som jag har läst här i Tyskland. De alla avviker från vad jag tidigare läst och därmed breddar min kunskap vilket jag ser som ett stort plus. För en nationalekonom, som jobbat som företagsekonom och som nu även vet hur man dirigerar ett företag och hur man kommuniserar med alla sina intressenter, det låter inte så dåligt i mina öron. Att jag redan har haft ett företag som Luleå Hamn i mina egna händer flera somrar i rad är en fördel men det går alltid att lära sig mer.

Så, nu har jag fått bekräftat av överhuvudet på institutionen för nationalekonomi på LTU att jag har någon som tar på sig ansvaret för mottagandet av tentan, ser till att jag har skrivtid samtidigt som mina medstudenter här i Augsburg och att den sedan skannas och skickas tillbaka till Augsburg. Det går bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback