Måndag 26e September - Augsburg

Fortsätter på riktig-mat spåret; idag blev det kyckling och pasta. Åt kyckling till middag igår men då jag knappt har någon frys så var jag tvungen att tillaga hela paketet á 500 g kycklingfilé. Det som blev över stekte jag upp idag med en gullök, paprika, vitlök och åt med pasta. Gott och lättlagat så därför får denna middag 3.5 av 5 stekspadar. Det är fortfarande kvar men det får jag äta upp imorgon eller nå..

Det var lite roligare att laga mat idag för nu har jag två fungerande plattor. Tidigare har strömmen gått så fort jag slagit på båda, vilket är lite jobbigt men idag har någon varit här och fixat det. Plattorna är helt utbytta och så även rattarna som man vrider på dem med. Har ägnat kvällen åt att skypa och att kolla på svenska nyheter, Aktuellt, Nordnytt osv. Vill försöka hänga med.



/En mätt Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback