Tur-Ida

Att jag träffade Elisabeta i torsdags måste ju ha varit mitt tur-möte för sedan dess har det bara eskalerat. Jag vet inte om jag skrev det men hon har pluggat här sedan i April och har därmed en hel del kontakter och ett kontaktnät, mestadels tyskar, som jag nu även har fått del av och alla verkar älska mig. Detta visade sig inte minst igår då vi stod uppe på terassen och vi kom in på vart man kan köpa köksutrustning, för jag behöver verkligen fler saker. Då har en av killarna, Stefan, precis flyttat ut härifrån och bor för tillfället med sin syster innan han ska flytta vidare till en annan stad och plugga. Därmed hade han inget behov av några av sina kvarvarande grejer och frågade om jag ville ha dem. Hm, jag har en stekpanna och en kastrull så, ja! Utan att vilja ha ett öre i ersättning (jag frågade väl ungefär hundra gånger) så fick jag ALLT man kan tänkas behöva. Bestick, glas, tallrikar, vattenkokare, stavmixer, stekspade, köksknivar, visp, konservöppnare, ja alla man kan behöva. Ibland har man tur. Och när jag åker härifrån är det någon annan som har tur för då ska jag ge det vidare till någon ny student som kommer. Vet bara hur glad jag blev av att slippa åka runt och leta allt och lägga ut en massa pengar på något som man bara kommer att behöva använda under en kortare tid. Det tråkiga med detta är ju att nu då jag har lärt känna Elisabeta och gänget så åker dem hem :(

 

 

Allt måste dock diskas men det gör jag så gärna.


Kommentarer
Postat av: Markus

Fan Ida, kan inte säga mer än he måste varit en magisk känsla! Ser ut som vara ett kanonställe du hamnat i. Vad säger partylivet, finns he några sköna pubar? :)

2011-09-13 @ 19:35:09
Postat av: maria lindgren

va glad jag blev när jag såg denna bild. Det måste finnas snälla människor.Det är bra att du då tänker att du ska göra likadant tillbaka. Bra jobbat med din blogg fina bilder. vi ses.

2011-09-14 @ 08:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback