Tisdag 13e September - Augsburg

Hej på er! Ursäkta den dåliga uppdateringen, har inte fått mitt egna internet, förrän NU!! Wiho!! Nu är det så himla mycket jag måste uppdatera om. Jag har varit på Plärrer (som man skulle kunna säga är Augsburgs motsvarighet till Oktoberfest), haft min första letktion, köpt min första skolbok här, träffat min nya klass, hängt på café, haft grillfest på takterassen med min nya klass, fått allt man kan tänkas behöva i ett kök. Japp, fått!



Det har alltså hänt väldigt mycket sedan jag uppdaterade sist och det är därför jag har haft svårt att hinna springa ner på något internetcafé och uppdatera. Det känns bra att det har dragit igång nu för jag höll på att bli galen i lördags, tiden gick långsammare än långsammast! Nu däremot har det tagit lite fart och jag börjar känna att detta kan bli en rolig höst. Tyvärr utan ni älsklingar där hemma men ni får som sagt komma hit och uppleva denna stad med mig! Ni som vill komma till Oktoberfest får snabba er för den håller inte på längre än till 3e Oktober med start nästa helg.

 

Jag börjar med bilderna från igår, då jag träffade min nya klass. Inte helt oväntat bor nästan alla av oss i Lechhausser (där jag bor) så vi började vår termin med häng på ett café på Rathausplatz följt av en grillfest på takterassen. Inte nog med att jag har druckit mer öl sedan jag kom hit än jag någonsin trodde att jag skulle göra på hela terminen (4 stycken, varav två 2 stop så det blir som minst sex stycken), jag har nu även ätit kött. Innan igår så hade jag inte gjort det sedan jag åt på Max i onsdags och trodde inte att jag någonsin skulle göra det. Vi grillade olika former av tyska korvar och jag blev väldigt förvånad för de var ju riktigt goda :p Här kommer bildutbudet från gårdagen.

 

 

 

Argentina, Frankrike, Sverige, Frankrike, Frankrike, Turkiet och Nederländerna.

 

För drygt 300 svenska köpte vi allt som behövdes till en grillfest, grillkol, mat, vin, öl, juice och en massa chips så nog är det billigare än i Sverige alltid.

 

 

 

Adele och Julietta, de namnen jag har lyckats lägga på minnet. Måste bli bättre!

 

 

 

 

Dessa två, Julietta och ja, vad han då heter från Spanien, fann varandra och lämnade tidigt igår. Kul med lite löööve i klassen :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback