Språkgeniet Ida!

Jag skrev tidigare ett inlägg om hur språket kan försvåra det hela ibland. Jag själv känner mig relativt trygg både på att prata engelska och att förstå. Är härdad efter universitetet i Luleå då vi nu i princip enbart har kurser och litteratur på engelska. Tyskan är inte fullt lika bra men jag förstår det mesta. Lärarna märkte det och ville därför att jag inte skulle göra som jag till en början tänkt och bara läsa kurser på engelska utan att jag även, eller enbart, skulle läsa kurser på tyska. Återstår att se hur jag gör men jag vet i alla fall en kurs som jag ska ta i tyska. Utöver det blir det även några språkkurser i tyska (grammatik bland annat).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback