Plärrer

Blev bjuden att följa med Elisabeta och gänget till Plärrer, som skulle vara en form av öl-festival som arrangeras här i Augsburg två gånger per år och söndagen var sista dagen för denna gång. Nästa gång den går av stapeln är i april så enligt henne skulle det vara synd om jag missade det. Såhär i efterhand kan jag inte annat än att hålla med, jisses amalia! Allt du kan tänka dig om tyskland, exakt så var det! Läderbyxor, nationaldräkter, öl i mängder, stoj och tjohej! Alla stod och hoppade på bänkarna från sju till elva då bandet spelade. Det spelades allt från tyska visor som jag inte hade någon aning om till Katy Perry och Micheal Jackson. Åkte även karusell, bar-karusell och spelade det traditionella spelet hästkapplöpning där man ska försöka pricka en boll i ett hål och få sin häst att ta sig snabbast i mål. Jag var urusel men det var ändå hur kul som helst! En kväll som jag kommer att komma ihåg för livet! Tyvärr får jag inte över filmerna till datorn men bilderna säger ganska mycket om vilket drag det var.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alla ser väl att detta är Katy Perry?

 

Tina Turner

 

 

 

 

Elisabeta och Daniel

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback