Ge mig mattips!

Jag behöver mattips!! Två kokplattor, en stekpanna och en kastrull har ni till godo, så vad kan jag göra på detta? Jag känner mig av någon anledning lite begränsad utan ugn men varför vet jag inte för jag använder en sådan sällan annars. Avsaknaden av micro har ännu inte uppenbarat sig då jag inte lagat mat och därmed inte har något avv värma upp. Det får helst vara så enkelt som möjligt då mängden husgreåd är väldigt begränsad. Tänk på att det var HELT tomt då jag kom hit. Sedan är det lite svårt att hitta råvaror som jag tycker verkar vettiga. Kommer på mig själv av att gå runt och vara skeptisk då jag handlar och det tar väldigt lång tid, även fast jag knappt hittar någonting att köpa. Imorgon ska jag gå ner på gatan och köpa frukt och grönt som jag förhoppningsvis kan koka ihop någonting av. Är sugen på att steka potatis. Måste även inhandla kryddor men det verkar då omöjligt att förstå vad för kryddor jag köper. Har ännu inte hittat vanligt salt, enbart grovsalt. Vad är problemet? Eller är det jag som går på fel affärer? Huh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback