Fredagens stadsrunda

Jag gick som sagt ner på stan igår för att uträtta några ärenden och med mig tillbaka fick jag både det ena och det andra. Bland annat en mobiltelefon med tyskt mobilnummer och kläder. Behövde ett tyskt mobilnummer för att kunna öppna ett bankkonto med möjlighet att utföra mina ärenden via internet, så nu är det ordnat. Har dock inte några bilder på de kläder jag köpte förutom den vita tröjan som ni såg i inlägget nedanför. Har nog någon bättre bild som jag visar senare.



Tog för första gången på mig de bruna skorna sedan jag kom hit och det gick det med.






Stadtsparkasse




För 20 euro, alltså inte ens 200 sek, så fick jag en mobiltelefon med ett simkort laddat med 10 euro. Det är väl en deal om någon som man kan leva med. Lite ovant dock att ha tryckknappar och pytteliten skärm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback