Första dagen i Augsburg

Vaknade titt som tätt hela natten och halv sju i morse kunde jag inte somna om. Låg och kände mig ensam i den stora sängen och passade på att lära mig lite tyska genom att se på deras morgonprogram på tv. När jag duschat och försökt göra mig mänsklig tog jag en taxi från hotellet till Lechhauserstrasse där jag nu ska bo resterande fem månader här i Tyskland. Ska visa bilder på hur det ser ut här inne senare om jag nu klarar av att bo kvar. Det är förvisso egen toalett och dusch i rummen men därutöver är det helt tomt. Det ser ut som en fängelsecell invändigt med vita betongväggar och grönt plastgolv och är skitigt överallt. Har varit nere på stan och inhandlat gummihandskar och rengöring så att jag kan göra det beboeligt. Vågar inte ta någonstans och att sätta sig på toastolen är inte aktuellt! Har även införskaffat en stekpanna, kastrull och lite sådana saker som behövs för att överleva. Återstår att se om jag kommer att känna mig renare eller smutsigare efter jag duschat. Tvivlar på det förstnämnda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback