Det här med att ta beslut

Jag har tagit ett beslut som har ändrat förutsättningarna märkbart. Det kommer att få konsekvenser. Jag antar att det är så med beslut, mer eller mindre. Att det medför konsekvenser. Det känns som ett bra beslut men det påverkar utfallet på framtiden och jag är inte helt tillfreds med vad det får för följder.

Ni vet min kurs Industriell Organisation II som jag läser från universitetet i Luleå. Den kursen skall tenteras skriftligen på lördag den 22a Oktober mellan 9 och 13. Planen var att jag skulle ordna så att jag fick någon som tentavaktade mig här och på så sätt fått tentera av den kursen här och nu. Redan där uppstår ett problem. Hitta någon som frivilligt kommer till skolan här i Augsurg och vaktar mig i fyra timmar. Men det är inte där skon klämmer.

Som ni vet så var jag på skolan igår (lördag) och hade två föreläsningar, en från 9 till 13.30 och en från 14 till 18.30. De ges på lördagar för att professorn som undervisar jobbar på ett annat universitet under vardagarna. Så tre obligatoriska lördagar kommer de att vara föreläsningar från morgon till kväll och en av de tre lördagarna är den 22a oktober. Börjar bitarna falla på plats?

Jag skjuter upp mina studier på mitt hemuniversitet, men å andra sidan så får jag utökade kunskapar som jag kan stoppa med mig i bagaget då jag åker härifrån i början av nästa år. Allting har en baksida och den bittra sanningen har jag precis fått smaka på.

Det positiva är att jag får läsa en kurs som verkar mer än intressant och som jag jag verkligen tror att jag kommer att ha nytta av. Det är dock bara vad jag tror, så som det ser ut nu så har jag gjort en chansning som jag kommer att få leva med. Så är det så man tar beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback