Det där med kött..

Det är av främst två anledningar jag inte köpt köttfärs tidigare. 

1. Det är kött, kött som är producerat för att sedan säljas i butik. Inte så coolt!
2. Det är smaklöst. Bortskämd älgkötts-unge som jag är så är nötfärs något som jag hittils aldrig har tyckt om avsevärt mycket.

Därför är det är enligt mig ganska korkat att jag, som inte gillar det till smaken, skall stödja en industri som jag inte tycker om då det finns andra alternativ. Så detta var en företeelse som inte ofta kommer att upprepas igen. Säger inte att det inte kommer att hända igen, men en gång på sju veckor (imorgon är det sju veckor) ser jag inte som jordens undergång.




Ser ju lagomt fräscht ut då de maler köttfärsen så grovt. Jag gjorde en "köttfärssås" (vet inte om det kan kallas en sådan) av 500 g köttfärs, 2 gula lökar, ett antal vitlökar (råkade köpa någon närodlad variant där de är småa som solrosfrön så det antalet jag tog är inte att rekommendera för er), 5 tomater, salt, peppar, paprika-krydda, basilika och olivolja.


Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

hej ser att du har provat med kött, skrattade gjorde vi båda två när vi såg att du är en bortskämd älgköttsunge...det såg väl helt okej ut kramisar från oss

2011-10-25 @ 21:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback