Crêpe a là Dedele

Det blev crêpes på Franskt vis. Förvisso har jag för mig att crêpes ursprungligen kommer från Frankrike men jag hade ingen aning om att man åt det på det sättet som vi gjorde ikväll. När jag bodde hemma så hände det att mamma gjorde crepes av stuvningar, exempelvis champinjonstuvning och så rullade hon in det i en plätta. Det vi åt nu var tunna, tunna plättar som man bredde (typ som då man brer smör på en macka) med caramellsås, lite kanel och sedan grädde. Väldigt sött och slibbigt men oh så lätt det slank ner. Johooodå! Tryckte fem stycken innan jag gav mig på efterrätten.

Har bokat en resa idag. Gissa vart? =)





Mumma!



Smiiile!




Mätt och belåten! Det barkade ganska ordentligt efter maten då vi alla var väldigt trötta och höga på socker, kommer förmodligen att ha träningsvärk i magen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback