Babbel

Ojojoj, jag har fastnat i träsket. Jag kom på att det går en massa världscuphoppningar i denna delen av Europa den här tiden på året och ja, mycket riktigt. Det stämmer. Första helgen i november går det en stor inomhustävling i München plus en världscuptävling i Verona (ca. 50 mil härifrån), tredje helgen i november är det en världscuptävling i Stuttgart, endast 20 mil härifrån, andra helgen i december är det i Geneve (57 mil) och tredje helgen i Frankfurt (30-40 mil). Det är bara de som är "i närheten" och i år. I början av nästa år är det lika många och jag är sugen på att fara på varenda en!

Jag tror det var tjejen som jag såg på skolan som fick mig att halka in på dessa banor. Hon hade nämligen en jacka från Kingsland på sig. Har man en sån här nere i Tyskland så måste man (nu gissar jag grovt) dels vara en hoppmänniska och sedan vara på en ganska hög nivå. Ångrar väldigt mycket att jag inte slet tag i henne och frågade om hon visste några stall i närheten som man kunde åka till. Jag saknar hästlivet. Och så saknar jag mina Kingsland-jackor... Jag hade kunnat vara ironisk på den sista meningen men jag är fasiken inte det. Jag saknar mina jackor!




Kommentarer
Postat av: mamma

hej jag vet nog hur mycket du saknar dessa, du hade ju på dig dom jämt när du var hemma.Vill du att jag ska skicka med vinter jackan med samuel, (men tror du att den ryms i hans väska).Puss och Kram på dig;

2011-10-17 @ 18:08:59
Postat av: Ida

Jag är lite kluven då det kommer till jackorna. Jag har min svarta yllekappa här och har använt den flitigt sedan jag kom hit. Saken är bara den att om Samuel tar hit ngn av mina dunjackor och jag använder den här då det är +- 0 grader så vet jag inte vad jag ska använda då jag kommer hem i februari och det är -20 grader =) Så jag tror att jag ska försöka hålla ut med yllekappan under tiden jag är här. Men det ändrar inte det faktum att jag saknar dem :) Självklart saknar jag er också!!

2011-10-17 @ 18:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback