Härlig onsdagsmorgon

Det var en härlig onsdagsmorgon.. Vaknade av mig själv, inget tjutande alarm, ljust och trevligt i rummet... Lite väl ljust kanske. Tittar snabbt på mobilen, som är totalt död. Hittar min andra mobil och inser att den redan har passerat 9. Min första lektion började 8. Sådaär ja, snyggt jobbat!! Då jag la ifrån mig mobilen igår kväll så VET jag att den fortfarande var i liv, så varför har den slagit av sig under natten? Och varför händer detta just på en onsdag då det är den enda dagen som jag börjar tidigt. Förutom varannan måndag.. Jaja, det var inte mycket annat att göra än att snabbt ta på sig kläderna, veva runt tandborsten några varv i munnen och sedan bege sig iväg. Hann slita med mig en choklad-grej och några mandariner i farten så att jag åtminstone skulle överleva fram till lunch. Kom till skolan precis i tid till den andra lektionens start. Det var den onsdagsmorgonen det, hoppas verkligen att eran gick bättre. "Tur i oturen", om man får säga så, var det inte en lektion med obligatorisk närvaro som jag missade. Trots det är det aldrig kul att missa en lektion, jag vet ju att jag måste ta igen det på annat sätt, vilket förutsätter en disciplin. Ska gå och leta fram den disciplinen precis nu. Ha det så bra så länge.

Ps. Resterade delen av dagen har gått bra. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback