Hårresan

Sitter och funderar på vad jag skulle ha gjort med mitt hår och inser att det har fått vara med om en himla massa den senaste tiden. Jag har varit mörkbrun i princip hela mitt liv men under det senaste halvåret har jag hunnit ändra fram och tillbaka mer än jag någonsin.


Efter första blekningen såg det ut såhär. En kopparaktig färg som jag såhär i efterhand undrar varför jag tog bort. Tycker den är riktigt fin.



Sedan blekte jag det ännu ljusare. Det är väl såhär det sett ut men det har varit mörkbrunt. Längdmässigt alltså.



Insåg att jag inte passade så bra i blont hår så då fick jag för mig att klippa page och göra det rött.



Blekningarna slet väldigt mycket på håret så det var väldigt skönt att få bort.




Sedan blev det lite ljusare. Berodde kanske mer på att färgen satt så dåligt än att jag faktiskt valde den färgen. Så då färgade jag det rött igen. Då blev det såhär:




Fråga inte varför jag ser ut som ett lakan. De vita naglarna syns ju knappt..



Har nu en färg som är väldigt lik min egna hårfärg. Utväxten på det ofärgade håret går ner till ögonbrynen så det är inte så jättestor skillnad. Ingen skillnad alls snarare. Är i valet och kvalet om jag skulle ha gjort det lite mörkare eller låta det vara som det är. Kan vara skönt att slippa ha en utväxt att färga var 14e dag då jag ska bo utomlands. Är ju så bortskämd att ha både moster och faster som är frisörer här hemma så det underlättar väldigt mycket. Återkommer om jag kommer på hur jag ska göra. Nu har ni iaf fått se lite fina bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback