Berlin

Det är en stor stad. Kanske lite för stor för att hinna upplevas på tre dagar men vi gjorde vårt bästa. Vi har sett så mycket - bygnader, statyer, monument, platser och museum men trots det bara en bråkdel av vad som går att se. Nedan följer ett axplock av bilder på platser vi besökt. Flera av dem, muren, domkyrkan, den Judiska minnesplatsen och Brandenburger Tor, besökte vi mer än en gång.

Värt att poängtera är att 8 erasmus-studenter var en helg i Berlin utan att gå ut på någon klubb. Även fast vi bokat en resa där det ingick bord både fredag och lördag. På fredagen var vi faktiskt på väg ut men vi kom bara halvvägs då en av oss började må dåligt. Då vände vi alla hemåt och gick och la oss. Lördagen satt vi på ett argentiskt steakhouse hela kvällen och landade på hotellet vid 11-snåret. Perfekt tid för läggdags för erasmus-studenter. Haha!

Sammanfattningsvis har det varit en kanonhelg! Man kan inte få för mycket skratt men som jag nämnde så regnade dem tätt. Det var länge sedan jag skrattat så mycket! Vädret visade sig inte från sin bästa sida men det gick att uthärda. Vad har jag annars min dunjacka till. Så, till alla som funderar på att åka ut och resa, åk till Berlin! Ingen kommer att bli besviken!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback