Beach 2098

Glömde skriva vilka övningar jag gjorde på gymmet, så here it comes!

Rask promenad som uppvärmning
Ännu raskare promenad med hantlar
Dumpade hantlarna och ökade till "jogg-hastighet" men då kände jag en ilande smärta i vänster knä efter en liten stund så jag avbröt och bytte maskin.
2*10 min på cross-fit maskinen
"Hopp" - håller i en stång med nästan helt raka armar och hoppar i sidled
Nervärvning på bandet.

Just efter till exempel crossfit-maskinen så var pulsen HÖG och jag kippade efter andan men efter någon enstaka minuts återhämtning så är jag lika pigg igen. Så jag körde inte slut på kroppen men då jag har haft träningsuppehåll tidigare så vet jag att jag av erfarenhet måste ta det väldigt lugnt i början för att inte få problem med knän och benhinnor. Börjar därför försiktigt nu så att jag kommit igång lite inför Tyskland där min plan är att träna genom löpning i terräng och längs väg. Inte för att den maskingen sliter lika mycket som exempelvis löpning gör men vill ändå vara försiktig.

So thats it. Inga direkta styrkeövningar utan mer fokus på konditionen som i nuläget är obefintlig. Haha, kul att då sommaren är över så börjar jag träna. Alla andra har bott på gymmet hela vintern/våren för att vara redo inför beachen men några sådana intentioner har jag aldrig haft. Är allför obrydd för att träna för någon annan. Jag gör det helt och hållet för min egen skull, för att jag vet att jag mår bra av det, det ökar min koncentrationsförmåga då jag pluggar osv. Bara positiva effekter med andra ord. Om ni inte tränar så tycker jag att ni ska börja. NU! Det är aldrig för sent för att komma igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback